Fizinių, gyvybės ir žemės ūkio mokslų krypties neakivaizdinės programos

ŽALIOJI ENERGETIKA
Harmoningam šalių, jų ekonomikų, ten gyvenančių bendruomenių, o taip pat ir visos žmonijos vystymuisi nepaprastai svarbus taikus sambūvis su gamtine aplinka. Šiuo aspektu energetikos srityje išeitis yra tik viena – alternatyvioji (švarioji, žalioji) energetika. Todėl šiandien ir ateityje turime dar labiau stiprinti šią energetikos sritį, o pirmiausia - investuojant į moksleivių ir jaunimo švietimą, kryptingą motyvavimą, parengimą karjerai, teigiamų nuostatų tvariam žemės civilizcijos vystymuisi formavimą. Neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) edukacinė programa „ŽALIOJI ENERGETIKA“ yra viena iš programų Lietuvos sumaniosios specializacijos strategijos prioritetinėje kryptyje – „ENERGETIKA IR TVARI APLINKA“, kurios tikslai visapusiškai dera su minėtos krypties tikslais.
Programa yra skirta 8-12 klasių mokiniams. Vykdant programą siekiama suteikti žinių tradicinių ir alternatyviųjjų energetikos technologijų srityje, ugdyti gebėjimus tirti ir analizuoti, kurti ir projektuoti saulės, vėjo, hidroenergetikos ir kt. technologinius įrenginius, lavinti konstravimo įgūdžius gaminant modelius, maketus ar prototipus. Programoje stiprinami ne tik profesiniai, bet ir asmeniniai gebėjimai – individualus ir komandinis darbas, verslumas, komunikabilumas (įgyvendinant projektą komandoje, kuriant verslo planą, pristatant rezultatus). Vykdant visas šias veiklas mokiniai susiformuoja teigiamas nuostatas tvariosios plėtros idėjoms, ugdosi kūrybingumą, kritinį mąstymą, imlumą pozityvioms inovacijoms.
Programos turinys ir veiklos pagilina, praplečia ir integruoja mokinių žinias ir gebėjimus susijusiuose BU dalykuose: fizika, matematika, technologijos, dailė (dizainas), IT, biologija, geografija, ekonomika ir verslumo ugdymas.
Programos apimtis – 144 val., iš kurių 96 val. skiriama kontaktiniams užsiėmimams sesijų metu, o 48 val. – nuotoliniam savarankiškam darbui. Galimas ir kitoks programos įgyvendinimo variantas, kai didžioji dalis programos užsiėmimų vykdoma nuotoline forma, panaudojant VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos įrankius, konsultacijas ir kitas galimybes. Baigę programą mokiniai galės imtis sudėtingesnių projektų (įskaitant ir energetikos ir tvarios aplinkos sritį), tam panaudodami VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos galimybes.
Inžinerijos ir technologijų mokslų krypties neakivaizdinės programos

BIOFOTONIKOS LABORATORIJA
Programos tikslas: inovatyviai ir įdomiai mokiniams pristatyti fizikos ir gamtos mokslų mokslo galimybes, panaudojant pažangias technologijas, ir tokiu būdu suteikti dalyvaujantiems moksleiviams praktinės patirties bei įgūdžius atitinkančius XXI a. poreikius ir kompetencijas.
Išmaniųjų specializacijų krypties neakivaizdinės programos

DIZAINO TECHNOLOGIJOS IR INOVACIJOS
Šia neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) edukacine programa „Dizaino technologijos ir inovacijos“ siekiama prisidėti prie Lietuvos ateities inovatorių ugdymo vienoje iš Lietuvos sumanios specializacijos strategijos prioritetinių krypčių – „ĮTRAUKI IR KŪRYBINGA VISUOMENĖ“, kartu padedant mokiniams pagrįstai pasirinkti profesinės karjeros kelią ir jam rengtis.
Programoje „Dizaino technologijos ir inovacijos“ mokiniai turės galimybę pažinti kaip gimsta šiuolaikiniai mums įprasti daiktai, kokios inovacijos naudojamos kuriant ir gaminant naujus. Mokiniai turės galimybę patys įsijausti į daiktų kūrėjo vaidmenį, patys projektuos, kurs prototipus su 3D spaudos įrenginiais, analizuos jau sukurtus projektus, mokysis kaip sėkmingai pristatyti savo produktą vizuomenei. Kurso dalyvių taip pat laukia pažintinės ekskursijos į universiteto ir jo partnerių kūrybines erdves.
Programos apimtis – 144 val., iš kurių 96 val. skiriama kontaktiniams užsiėmimams sesijų metu, o 48 val. – nuotoliniam savarankiškam darbui. Galimas ir kitoks programos įgyvendinimo variantas, kai didžioji dalis programos užsiėmimų vykdoma nuotoline forma, panaudojant VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos įrankius, konsultacijas ir kitas galimybes. Baigę programą mokiniai galės imtis sudėtingesnių projektų, tam panaudodami VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos galimybes.
Matematikos ir informatikos mokslų krypties neakivaizdinės programos

ATGAL Į ATEITĮ SU MATEMATIKA IR INFORMATIKA
Matematika - tai tyli mokslų pirmtakė, tuo tarpu informacinės technologijos - neatsiejama
dabarties dalis. Šių dviejų disciplinų sinergija sukuria ryškią ateities inovacijų projekciją,
skatinančią kurti naujas darbo vietas ir įgalinti žmoniją keistis. Su šia neformaliojo vaikų
švietimo programa kviesime 8-9 klasės mokinius gilintis į matematikos ir informatikos mokslų
istoriją ir ateities perspektyvas. Aiškinsimės apie naujausias šių mokslo sričių tendencijas,
veikimo principą ir pritaikymą. Kursime minimalaus veikimo produktus, atvaizduojančius
didžiąsias šių dienų technologijas.
Programa skirta visiems technologijomis besidomintiems jaunuoliams, norintiems pagilinti
matematikos, informatikos, inovacijų žinias ir išmokti pažaboti mokslą.
Menų krypties neakivaizdinės programos

ŠOKIO ARCHITEKTŪRA
Lietuvoje veikiantis švietimo ir kultūros edukacijos modelis nėra orientuotas į asmenybės, kaip kultūrą kuriančios ir vartojančios visuomenės nario, ugdymą. Kultūra, o konkrečiai šokis, yra neatsiejamas kiekvienos pasaulio tautos kultūros elementas.
Programos rengėjų jau įgyvendinti edukaciniai projektai ir programos rodo, kad šokio mokymasis daro didelę įtaką vaikų ir jaunimo kūrybinio potencialo atskleidimui ir ugdymuisi. Šokis taip pat naudojamas kaip pozityviosios socializacijos ir resocializacijos priemonė.
Tarptautinė patirtis rodo, kad urbanistinės, šiuolaikinio ir gaga judesio technikos ir metodikos nėra vien madinga praktika, o pastebimą ir pamatuojamą poveikį pozityviajai asmens socializacijai turinti veikla. Tačiau šiuolaikinis ir urbanistinis šokis bei atskiros jų formos (vogue, house, waacking, hip-hop, breaking ir kt.) Lietuvoje dar tik pradeda populiarėti.
Šokio architektūros programa yra skirta 8-10 klasių mokiniams. Ji jungia įvairių judesio šakų kryptis, įtraukia į veiklas šokio srities neprofesionalus, mokinius, bei profesionalus - lektorius ir profesionalius atlikėjus. Pritraukiami ir miesto / kaimo gyventojai, kurie papildomai gali būti kviečiami dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse drauge su mokiniais. Programa tarnauja kaip idėjų kalvė, jaunimo bendruomenės centras ar tiesiog bendro susibūrimo vieta, kur ieškoma naujų būdų suprasti savo kūną ir jo architektūrą konkrečioje aplinkoje, atskleidžiant, kaip šokis gali prisidėti prie žmogaus gerovės. Parengta programa siekiama ugdyti šokyje aktyviai nedalyvaujančių jaunų žmonių kūrybinį potencialą, pažinti savo kūną, jo galimybes, vykdyti traumų prevenciją.
Programos veiklos orientuotos į kūrybiškos, socialiai ir motoriškai aktyvios, estetinei ir kultūrinei patirčiai atviros asmenybės ugdymąsi. Bus formuojamas meninis skonis, sveikas požiūris į judesio meną, individualus kūno architektūros pažinimas ir judėjimo įtakos kūnui suvokimas. Programos dalyviai susipažins su profesionaliais menininkais, aukščiausiais apdovanojimais įvertintais, aktualiais jaunimui savo tematika spektakliais. Pažintis su šokio spektaklių kūrėjais, kultūrinėmis veiklomis, profesinėmis galimybėmis ir scenos meno produktais prisidės prie jaunų žmonių kultūrinio ugdymosi kompetencijų ir netgi profesinio pasirinkimo.
Socialinių, ugdymo mokslų ir teisės krypties neakivaizdinės programos

SOCIALINIAI INOVATORIAI
Gyvenant sparčių socialinių pokyčių visuomenėje mus supanti aplinka reikalauja naujų idėjų ir naujų problemų sprendimo būdų, veiklos modelių, kurie prisidėtų prie socialinių iššūkių sprendimo, aktyvaus dalyvavimo keičiant mus supančią aplinką, auginant žmonių atsakomybę už savo paties ir kitų sprendimus. Todėl kiekvienam jaunam žmogui svarbu turėti aktyvaus dalyvavimo socialiniame gyvenime gebėjimus, analitinius aplinkos įvertinimo gebėjimus, galinčius identifikuoti jautriausias visuomenės problemas, būti pilietiškais ir socialiai atsakingais, kritiškai ir kūrybiškai mąstančiais, gebančiais bendradarbiauti priimant sprendimus.
Ši programa skirta visiems 8 – 10 klasių mokiniams, socialiai orientuotiems ir / ar dar tik norintiems išbandyti save socialiai atsakingoje veikloje, todėl dalyvauti kviečiami visi, norintys mokytis bendraujant ir bendradarbiaujant.
Programa siekiama ugdyti mokinių socialinės, inovatyvumo ir kūrybiškumo kompetencijas, taikant analitinio ir kritinio mąstymo ugdymo metodus, organizuojant susitikimus, diskusijas su socialiniais inovatoriais, socioedukacines išvykas į įvairiaus lygmens institucijas (LR Seimas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Jaunimo reikalų departamentas, savivaldybių organizacijas, privačias institucijas ir NVO), dirbančias socialinėje srityje). Programos dalyviai susipažins su savanoriškos veiklos ypatumais ir galimybėmis jau dabar aktyviai dalyvauti siekiant socialinių pokyčių.
Programoje darniai apjungiamas kontaktinis bei savarankiškas programos dalyvių mokymąsis. Programa skirta asmeninių, socialinių, iniciatyvumo, komunikavimo, mokymosi visą gyvenimą kompetencijų tobulinimui.
Baigę programą mokiniai įgis socialinės aplinkos tyrimo ir problemų identifikavimo, naudojant įvairius informacijos rinkimo metodus, įgūdžių; gebės kurti socialines inovacijas ir projektuoti savo socialiai atsakingą profesinę karjerą, išbandys save savanoriškoje veikloje ir taps savanoriškos veiklos ambasadoriais vietos bendruomenėje; gebės naudotis įvairiomis informacijos sklaidos priemonėmis, susikurs savo, kaip socialinio inovatoriaus, porfolio; įgis pasitikėjimo savimi ir drąsos daryti pokyčius savo aplinkoje.
Sveikatos ir veterinarijos mokslų krypties neakivaizdinės programos

MEDICINA IR SVEIKATA. GROŽIO TERAPIJA
Šios edukacinės programų tikslas S3 NVŠ (toliau – Programų) yra suteikti motyvuotiems mokiniams praplėsti žinias, tiriamojo darbo įgūdžius, praktinius gebėjimus, reikalingus renkantis ateityje profesijas. Susipažinti su profesijų ypatumais, metodikomis bei tų sričių atstovais, kitaip tariant pamatyti profesiją iš vidaus. Suprasti kokių dalykų, gebėjimų reikia šiai profesijai ir kokius sau tikslus turėtų išsikelti, bei kokius dalykus rinktis po 10 klasės, norint įgyti tam tikrą specialybę.
Mokiniai turės 12 dienų užsiėmimus, kurių metu bus supažindinti su dalykiniu turiniu bei atliks eksperimentus. Ekskursijų metu pažins praktinį pritaikymą, o taip pat susipažins su profesija.