DĖMESIO: Ši Švietimo portalo versija neatnaujinama nuo 2023 m. gegužės 30 d. Nauja informacija pateikiama atnaujintame Švietimo portale.

Mąstau, bendrauju, gyvenu. Etika. VIII kl.

arrow_back Grįžti atgal

Mąstau, bendrauju, gyvenu. Etika. VIII kl.
Melnikova Raisa, Lastakauskienė Agnė

Šis etikos vadovėlis skiriamas mokiniams kaip savarankiško mokymo(si) vadovas ir mokytojams kaip mokymo priemonė. Mokymo(si) medžiaga skatina įvairią aktyvią mokinio veiklą: ieškoti, pritaikyti, analizuoti, spręsti problemas, kurti. Taip pat skatina kritinį mokinių mąstymą, aktyvų interpretacinį jų santykį su mokomąja medžiaga, mokymąsi iš patirties. Vienas iš šio vadovėlių privalumų yra tas, kad daugumą temų pasiūlė patys mokiniai. Situacijos, kurias jaunuoliai nagrinėja, nevienareikšmės. Jie stengiasi apmąstyti svarstomas moralines problemas ir ieškoti pozityvių jų sprendimo būdų.

Pateikiama įvairių užduočių ir jų atlikimo būdų. Tai diskusijos, tyrimai, dalijimasis patirtimi, darbas su suolo draugu, darbas grupėse, informacijos paieška literatūros šaltiniuose ir internete, trumpalaikiai projektai, vaidmenų atlikimas, interviu ir kt.

Iliustracinė etikos vadovėlio medžiaga skatina mokinius mąstyti ir ieškoti sąsajų su tema, aptardami iliustracijas mokiniai mokysis interpretuoti jas ne tik meniniu, bet ir moraliniu požiūriu.

Keturi vadovėlio ir pratybų sąsiuvinio skyriai atitinka keturias veiklos sritis: Saviugda ir savisauga: Aš – Asmuo; Dialoginis bendravimas: Aš – Tu; Socialiniai santykiai: Aš – Mes; Santykis su pasauliu: Aš – Tai.

Tokios vadovėlių struktūros tikslas – mokyti mokinį atrinkti reikiamą informaciją nurodytoms užduotims atlikti ir problemoms spręsti. Vadovėlis susideda iš paskirų tarpusavyje susietų skyrių:

I. Norime sužinoti

1. Tema;

2. Probleminis klausimas;

3. Svarbiausi terminai ir sąvokos, jų paaiškinimas;

4. Pokalbio ir diskusijos klausimai.

II. Nagrinėjame

1. Tekstai problemai atskleisti;

2. Klausimai ir užduotys tekstų analizei ir interpretacijai;

3. Pateiktų mokinių apmąstymų, situacijų aptarimas ar analizė;

4. Užduotis darbui su iliustracija.

III. Išvados ir apibendrinimas

1. Temos suvokimo klausimai ir užduotys.

IV. Namų darbas

Visi skyrius baigiami mokinio pasiekimų įsivertinimo pamoka.

Daugiau informacijos apie šį vadovėlį




Atsiliepimai

Netinkami, pažeidžiantys įstatymus skaitytojų atsiliepimai bus šalinami. Už atsiliepimus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę asmenys.

Duomenys

Ugdymo sritis
Dorinis ugdymas
Dalykas
Etika
Klasė
8 klasė
Kalba
Lietuvių
Tinkamumas specialiųjų poreikių mokiniams
Nepritaikytas
Pirmojo leidimo metai
2009
Leidimas
Naujas (pirmasis)
Būsena
Galiojantis
Skaitmeninis
ne
Leidėjas
UAB „Tyto alba“
Leidėjo adresas
J.Jasinskio g. 10, LT-01112 Vilnius
Leidėjo telefonas
8 5 249 8602
Leidėjo svetainė
www.tytoalba.lt
Leidėjo el. paštas
info@tytoalba.lt, danute@tytoalba.lt
MOBIS failas
VAD0000002095.2709