DĖMESIO: Ši Švietimo portalo versija neatnaujinama nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. Nauja informacija pateikiama atnaujintame Švietimo portale.
hero

Vadovėlių duomenų bazė

Literatūra. Vadovėlis 5 klasei, 1 dalis

Inga Gresienė, Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Saulius Žukas
Literatūros vadovėlis 5 klasei parengtas pagal 2022 m. atnaujintą Lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą.
Išplėsti Suskleisti

Vadovėlyje pateikiami mokiniams pagal amžių aktualūs, estetiškai vertingi ir įdomūs tekstai. Autorių nuomone, į kiekvieno, ypač sudėtingesnio, teksto atidų skaitymą, interpretavimą galima žvelgti kaip į problemos sprendimą. Tekstui suprasti reikia žinių – tai medžiagos rinkimo etapas, aiškinantis kūrinio kontekstą ar autoriaus biografijos įtaką kūrybai. Reikia kelti interpretacines hipotezes diskutuojant apie kūrinio temą, pagrindinę mintį, aptariamas vertybes, atspindėti nuomonių įvairovę ir savo poziciją grįsti argumentais. Tad vadovėlio tikslas – ne mokyti kurios nors išbaigtos kūrinio interpretacijos, o ugdyti gebėjimą interpretuoti savarankiškai, apsvarstyti įvairias interpretavimo versijas, atlikti vaikų amžių atitinkančias nežinomo teksto suvokimo užduotis. Įvairių lygių užduotis stengtasi formuluoti aiškiai ir suprantamai. Kūrinių analizė, interpretavimas, vertinimas ir lyginimas turi būti įdomi, kūrybiškumą ir kritinį mąstymą skatinanti veikla, ugdanti aukštesniuosius kalbinio mąstymo gebėjimus. Analitinius gebėjimus, savarankiško mokymosi įgūdžius lavina ir tyrimo užduotys. Kūrinio suvokimo procese neretai susiduria skirtingi požiūriai, todėl jo prasmės aptarimas diskusijoje – naudinga veikla, ugdanti kritinį mąstymą, argumentavimo įgūdžius ir kūrybiškumą. Vadovėlyje siekiama integruoti teksto skaitymą ir teksto kūrimą, kūrinio analizę papildant skirtingo pobūdžio rašto darbais. Autorių nuomone, itin veiksminga teksto rašymo strategija yra mėgdžiojimas, kai mokomasi kurti gero kūrinio pavyzdžiu. Ne vienu atveju pateikiama dalis teksto, o mokinys parašo trūkstamus fragmentus. Praktika rodo, kad tokios užduotys skatina mokinių kūrybiškumą. Kūrybinio rašymo, diskutavimo ir kitos panašios užduotys integruoja literatūrinių, komunikacinių ir kalbinių gebėjimų ugdymą.

Atsiliepimai

Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .

Netinkami, pažeidžiantys įstatymus skaitytojų atsiliepimai bus šalinami. Už atsiliepimus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę asmenys.

Papildoma informacija

Lietuvoje išleistas vadovėlis
Ugdymo programos pavadinimas:
Pagrindinio ugdymo programa
Dalykų grupės pavadinimas:
Kalbinis ugdymas
Dalyko mokymosi turinio sritis:
Skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas
Rašymas ir teksto kūrimas
Vadovėlio dalis:
1
Vadovėlio dalių skaičius:
2
Vertintojai:
Lina Misiuvienė, Kristina Nugarienė, Jolita Šalomskienė
Tinkamumas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymui:
Ne
Klasės:
5 klasė
Kalba:
lietuvių
Puslapių skaičius:
168
Pirmojo leidimo metai:
2023
Leidimas:
Vadovėlio pirmasis leidimas
ISBN:
978-609-470-169-6
Skaitmeninis:
Ne
Teikėjas:
UAB „Baltos lankos Klett“
Teikėjo adresas:
Gedimino pr. 28, LT-01104 Vilnius
Teikėjo telefonas:
+37052080358
Teikėjo el. paštas:
Vadovėlio turinio kokybę patvirtinanti deklaracija ir vertinimas: