DĖMESIO: Ši Švietimo portalo versija neatnaujinama nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. Nauja informacija pateikiama atnaujintame Švietimo portale.
hero

Vadybos ir pasidalytosios lyderystės mokymai

Vadybos ir pasidalytosios lyderystės mokymai

Kauno švietimo inovacijų centras
2024-11-18
Vytauto pr. 44, Kaunas
Valstybinėje švietimo strategijoje (2013–2022) teigiama, kad būtina atrasti paskatų ir sąlygų kurtis reflektuojančių, kūrybingų ir profesionalių mokytojų bendruomenėms, ugdyti švietimo įstaigų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų ir kitų asmenų telkiančios ir pasidalytosios lyderystės gebėjimus. Vadyba ir pasidalytoji lyderystė yra dvi tarpusavyje susijusios koncepcijos, kurios vis dažniau naudojamos šiuolaikinėse organizacijose. Pasidalytoji lyderystė skatina inovatyvumą ir kūrybiškumą, didina komandos narių atsakomybės jausmą ir motyvaciją, gerina sprendimų priėmimo procesą ir komandos veiklos efektyvumą, sukuria stiprią bendradarbiavimo kultūrą, kurioje kiekvienas jaučiasi svarbia komandos dalimi. Pasidalytosios lyderystės ir tarpasmeninės komunikacijos klausimai pedagogų bendruomenėje yra itin svarbūs, kadangi ugdymo procesas neapsiriboja tik vieno vadovo ar mokytojo veikla. Modernus švietimas remiasi bendradarbiavimu tarp mokyklų vadovybės, mokytojų, mokinių ir tėvų, o pasidalytosios lyderystės modelis padeda sukurti dinamišką ir kūrybišką ugdymo aplinką. Tarpasmeninė komunikacija organizacijoje yra raktas į sėkmingą švietimo procesų organizavimą, sprendimų priėmimą ir bendros mokyklos kultūros kūrimą. Lyderystė mokymuisi skatina orientuotis į visapusišką mokymosi procesų tobulinimą ir gerinimą, siekiant užtikrinti, kad kiekvienas mokinys turėtų galimybes kuo geriau mokytis ir siekti aukštų rezultatų. Lyderystė mokymuisi įkūnija principus, kurie stiprina mokyklų vadovus ir pedagogus, sutelkdami juos į tai, kas svarbiausia – ugdymą ir mokymosi rezultatus. Lyderiai, taikantys šį modelį, siekia ne tik administruoti, bet ir padėti visiems mokyklos bendruomenės nariams tobulėti bei įgyvendinti pažangias mokymo praktikas. Pasidalytosios lyderystės įtaka mokyklos darbuotojų gerovei itin svarbu šiuolaikiniame švietimo kontekste, nes tai lyderystės forma, kurioje atsakomybės ir sprendimų priėmimas pasidalijamas tarp visos organizacijos narių. Pasidalytosios lyderystės modelis gali reikšmingai prisidėti prie mokyklos darbuotojų gerovės, nes jis skatina įgalinimą, bendradarbiavimą ir asmeninį bei profesinį tobulėjimą. Darbuotojai, kurie jaučiasi įtraukti į sprendimų priėmimo procesus ir turi galimybę prisidėti prie mokyklos veiklos tobulinimo, paprastai jaučiasi labiau įsitraukę, motyvuoti ir mažiau linkę į perdegimą ar stresą. Nepaisant tam tikrų iššūkių, šis modelis gali būti itin efektyvus stiprinant bendrą darbuotojų gerovę ir mokyklos kultūrą. Pedagogų įgalinimas kurti bendras žinias ir dalyvauti profesiniuose tinkluose apima ne tik mokytojų asmeninį ir profesinį tobulėjimą, bet ir bendrų žinių, praktikų bei inovacijų kūrimą per bendradarbiavimą su kolegomis, tiek vietiniu, tiek tarptautiniu lygiu. Švietimo sistemoje, kurioje žinių ir įgūdžių kaita yra labai greita, pedagogai susiduria su iššūkiais, reikalaujančiais nuolatinio mokymosi ir prisitaikymo. Dalyvavimas profesiniuose tinkluose suteikia jiems galimybę dalytis gerąja praktika, diskutuoti apie naujausias mokymo metodikas ir tobulinti savo darbo kokybę, tuo pat metu skatinant nuolatinį ugdymo proceso tobulinimą. Vadybos ir pasidalytosios lyderystės mokymuose įgytos žinios padės geriau įstaigoje paskirstyti atsakomybę, skatinti bendradarbiavimą bei stiprinti lyderystės įgūdžius tarp visų komandos narių. Mokymai skirti švietimo įstaigų darbuotojams, norintiems stiprinti savo vadybos ir pasidalytosios lyderystės įgūdžius bei kurti komandinę aplinką, kurioje atsakomybė ir lyderystė yra pasidalijama. Kvalifikacijos tobulinimo programą sudaro 3 moduliai: 1 modulis. „Pedagogų pasidalytoji lyderystė. Lyderystė mokymuisi. Tarpasmeninė komunikacija“ (16 val.); 2 modulis. „Pasidalytosios lyderystės įtaka mokyklos darbuotojų gerovei. Pedagogų įgalinimas kurti bendras žinias ir dalyvauti profesiniuose tinkluose“ (16 val.); 3 modulis. „Refleksija“ (8 val.).
Papildoma informacija
Savivaldybė Kauno m. sav.
Kitos sąlygos Nemokamas
Nacionalinis Ne
Koordinatoriaus el. paštas alvita.velickaite@kaunosic.lt
Renginio vieta