DĖMESIO: Ši Švietimo portalo versija neatnaujinama nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. Nauja informacija pateikiama atnaujintame Švietimo portale.
hero

Įtraukusis ugdymas. Universalaus dizaino strategijos taikymas klasėje ir mokykloje

Įtraukusis ugdymas. Universalaus dizaino strategijos taikymas klasėje ir mokykloje

Prienų švietimo pagalbos tarnyba
2024-10-29
Dariaus ir Girėno g., Prienai
Sąvoka įtrauktis apibrėžiama kaip „sąlygos kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis, socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės“ (Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 451 straipsniu įstatymas). Tam gali pasitarnauti universalaus dizaino mokymuisi (toliau – UDM) principai ir priemonės – „švietimo sistema, kuria vadovaujantis kuriamos lanksčios mokymosi aplinkos ir mokymosi erdvės, kurios gali būti pritaikytos individualiems mokymosi poreikiams“ (Center for Applied Special Technology, 2021). Įtraukusis ugdymas apibrėžiamas kaip „kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su individualizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis“ (Įtraukusis ugdymas. Nacionalinė švietimo agentūra). Mokymosi metu įtraukties mokykloje koncepcija remsis UDM principais ir gairėmis, kurios sukurtos dr. D. Rose ir A. Meyer tam, kad visiems mokiniams būtų užtikrinti lygiateisiškumo, teisingumo, prieinamumo, pagarbos įvairovei principai ir kad įtrauki praktika taptų norma mokyklose. UDM prieigos kūrėjai skatina kurti aplinką, kuri nesegreguoja atskirų mokinių, o suteikia įvairias galimybes lanksčiai naudotis mokymo(si) medžiaga, ją įvairiais būdais pristatyti, sudaryti sąlygas mokiniams pademonstruoti tai, ko mokosi per įvairias menines, technologines, multisensorines prieigas ir būdus ir įvairiais motyvais ir lanksčiais tikslais įsitraukti į mokymąsi, bendravimą ir bendradarbiavimą. Tokiomis sąlygomis įvairovė kiekvienoje mokykloje priimama kaip norma. Apsvarstoma mokyklos aplinka ir mokymosi procesai, kurie gali sukurti mokymosi barjerus mokiniams, kai jie yra skirtingi ne tik savo mokymosi poreikiais, bet ir bazinėmis žiniomis, kultūra, kognityviniais procesais, kalba, tapatybe ir kt. Įtrauki mokykla prisiima atsakomybę dėl mokinių nesėkmių, todėl kuria ugdymo(si) aplinkas barjerams įveikti ir pastoliavimui – suteikiama visapusiška pagalba metodais, mokomosios medžiagos prieiga, priemonėmis, įranga, santykiais, nuostatomis ir kt. kiekvieno mokinio asmeninei pažangai ir sėkmei. Todėl mokymų metu bus mokomasi kaip kurti įtraukties kultūrą ir ugdymo(si) aplinkas UDM pagrindu. Programa skirta plėtoti pedagogų kompetencijas, svarbias rajono Tūkstantmečio mokyklų programos pažangos plane apibrėžtiems tikslams pasiekti ir problemoms spręsti.
Papildoma informacija
Savivaldybė Prienų r. sav.
Kitos sąlygos Nemokamas
Nacionalinis Ne
Koordinatoriaus el. paštas oksana.radzvilaviciene@prienuspt.lt
Renginio vieta