Šiuolaikinio teatro pradžiamokslis: improvizacija, vaidyba, vizualizacija
Šiuolaikinio teatro pradžiamokslis: improvizacija, vaidyba, vizualizacija
Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centras
2024-09-23
Mokyklos g., Klaipėda
Vadovaujantis pažangos plane numatytais uždaviniais (1.2, 2.2) bei rodikliais (7,11), šia kultūrinio ugdymo veikla numatoma supažindinti mokytojus ir mokinius su šiuolaikinio teatro kūrybos būdais ir jų integravimo galimybėmis į formalų ugdymą. Tuo būdu siekiama plėtoti pedagogų ir mokinių kultūrinius, tarpdalykinės integracijos, kūrybiško mokymo/si įgūdžius. Skirtingų šiuolaikinio teatro formų įvairialypiai kūrybos būdai sudarys sąlygas skirtingų gebėjimų mokinių savirealizacijai, per a) tyriminę veiklą, b) aktyvias teatro pažinimą ir kūrybą skatinančias veiklas, c) bendrųjų kompetencijų ugdymą bei komandinio darbo akcentavimą, d) IKT taikymą kūryboje, tarpdalykinius ryšius, e) kalbinės raiškos plėtojimą.
Kultūrinio ugdymo veiklos turinys ir praktikos formuojamos, atsižvelgiant į trijų veiklos krypčių (teatro raiškos, teatro supratimo ir vertinimo, teatrinių reiškinių ir kontekstų pažinimo) plėtojimą. Mokytojai bei mokiniai teoriškai susipažins ir praktiškai išmėgins galimybes veikti žaidybinio, improvizacinio, fizinio, įvietinto, dokumentinio teatro rėmuose. Taip pat bus analizuojamas teatro ir technologijų ryšys, pristatant intermedialų, virtualų, medijų, skaitmeninį, audiovizualinį teatrą. Gilinsis į šiuolaikinio teatro scenovaizdžio ir garsovaizdžio kūrimo specifika bei ieškos galimybių, kaip tai pritaikyti mokykloje. Kultūrinio ugdymo veiklos dalyviai susipažins su esminiais šiuolaikinio teatro dramaturgijos kūrybos principais, išmėgins istorijų pasakojimo (storytellingo) konstravimo būdus, gilins retorikos įgūdžius, kas ilgainiui turėtų pagerinti kalbos ir literatūros pasiekimus.
Bendradarbiavimas su išoriniais kultūros partneriais, kultūrinių paslaugų tiekėjais, kūrėjais, edukatoriais stiprins projekte dalyvaujančių mokytojų kolegialumą, skatins bendruomeniškumą, mokymąsi vieniems iš kitų, įgalins keitimąsi gerosios ugdymo praktikos pavyzdžiais, įkvėps kasdienėje pedagoginėje praktikoje taikyti įvairesnius ir kūrybiškesnius metodus.
Šios ugdymo veiklos rezultate numatyta sukurti ir praktiškai išbandyti ilgalaikį šiuolaikinio teatro kūrybos veiklomis grįstą projektą, kuriame dalyvaus 1-8 klasių mokiniai, pedagogai, edukatoriai, kultūros lauko profesionalai, kultūrines paslaugas teikiančios įstaigos. Rezultate projekto dalyviai pagilins ir naujai įgis aukščiau minėtas kompetencijas ir įgūdžius.
Projektą sudaro trys, viena kitą papildančios veiklos į kurias, kuruojant profesionaliems šiuolaikinio teatro kūrėjams-edukatoriams, įsitraukia mokiniai ir mokytojai. Pirmą, daugiausia programos valandų apimančią veiklą sudaro atvirų pamokų, praktinių kūrybinių laboratorijų ciklas. Jas veda profesionalūs kultūros lauko kūrėjai-edukatoriai. Jų metu mokiniai praktiškai išmėgina skirtingų šiuolaikinio teatro formų kūrybos būdus, papildančius vienas kitą ir būsimo kūrybinio-edukacinio projekto rezultatą. Atviras pamokas, pagal iš anksto aptartą veiklos scenarijų, stebi mokytojai, įsitraukdami į kai kurias veiklas, drauge su mokiniais. Vėliau matytą procesą jie aptaria, reflektuoja ir tam tikrus metodus integruoja į savarankiškai organizuojamus edukacinius procesus. Antrą veiklą sudaro profesionalaus šiuolaikinio teatro vaikams ir jaunimui spektaklių stebėjimas, analizavimas ir recenzijų rašymas. Šiai veiklai vadovauja teatrologė. Ji kuruoja spektaklių peržiūras, aptarimus po jų, analizių- recenzijų rengimus pagal iš anksto pateiktus klausimynus ir rašymo gaires. Trečioji veikla yra skirta projekto kultūrinės veiklos viešinimui, švietimo lauko bendruomenės pristatymui. Šią veiklą sudaro dvi dalys: 1) veiklos dalyvių parengtas meninis rezultatas, 2) edukatorių drauge su mokytojais parengta metodinės medžiaga. Į ją suguls proceso metu kūrėjų-edukatorių taikyti šiuolaikinio teatro metodų aprašai, mokytojų pamokų veiklų scenarijai su juos papildančiais video įrašais, bei mokinių matytų spektaklių pristatymai ir jų parengtos spektaklių analizės-recenzijos. Tuo būdu visas projektas įgis ne tik kultūrinę raišką bet ir įtekstintą visos veiklos metodų dokumentaciją, kurios pagrindu savo veiklas galės organizuoti edukacijos kultūra veiklas vykdanti švietimo ir kultūros lauko bendruomenė.
Kultūrinė veikla vyks ne mažiau kaip 60 val. Numatomas veiklos terminas: 2024 m. III ketv. – 2025 m. I-II ketv. Projekto įgyvendinimo metu bus vykdoma dalyvių apklausa bei refleksija. Veiklos efektyvumui nustatyti bus vertinamas ilgalaikio projekto įgyvendintų veiklų skaičius. Matavimo periodiškumas numatomas 1 kartą per metus.
Papildoma informacija
Savivaldybė | Klaipėdos m. sav. |
Kitos sąlygos | Nemokamas |
Nacionalinis | Ne |
Koordinatoriaus el. paštas | tomas.sniuksta@kpskc.lt |
Renginio vieta