Kultūrinių patirčių ir tarpdalykinės integracijos mokymų programa
Kultūrinių patirčių ir tarpdalykinės integracijos mokymų programa
Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centras
2024-09-12
Baltijos pr., Klaipėda
Mokymų aktualumas: tarpdalykinė integracija integruojant kultūros, jos reiškinių, kraštovaizdžio ir kitus vietos resursus, stiprina tiek mokytojų, tiek moksleivių kūrybingumo, kritinio mąstymo gebėjimus, skatina smalsumą bei sudaro realias sąlygas mokinių sąmoningumui ir atsakomybėms formuotis. Tarpdalykinė integracija yra tinkama įvairaus amžiaus moksleiviams, nes integruojant skirtingų mokomųjų dalykų temas per kultūrinius aspektus/procesus/reiškinius mokomasi ne tik žinių, bet ir praktiškai įgyjamos visos 21 amžiaus kompetencijos.
Mokymasis už mokyklos ribų, kūrybiškai, įvairiais pjūviais panaudojant kultūros įstaigų resursus, bendradarbiaujant su kūrėjais/menininkais formaliajame ugdymo procese praturtina tiek moksleivius, tiek mokytojus naujomis mokymosi patirtimis, yra mezgami ryšiai su skirtingomis institucijomis, žmonėmis, kuriamas asmeninis santykis su miestu, didinamas mokinių įsitraukimas į ugdymosi procesus, gerinami moksleivių akademiniai pasiekimai įvairiose disciplinose.
Mokymasis bendradarbiaujant su kūrėjais bei skirtingomis institucijomis – dar pakankamai nauja, mažai nuosekliai taikoma praktika. Egzistuoja tam tikros fobijos ir išankstinės nuostatos, susijusios su tuo, kad neįmanoma ne mokykloje organizuoti ugdymo procesą taip, jog būtų suderinti ir aktyvūs ugdymo metodai, ir netradicinės erdvės, ir bendrųjų programų temos. Tačiau gerosios patirtys ir jų analizė paneigia tokius nusistatymus. Kuomet yra naudojamasi įvairiais kultūros turimais resursais tam, kad būtų atskleistas pasirinktų pamokų turinys ir kontekstai, ugdymosi procesas praturtinamas naujomis ir netikėtomis mokymosi priemonėmis. Labai svarbu, kad tokio ugdymo metu ne tik suteikiamos bei įtvirtinamos žinios, lavinami gebėjimai, bet ir ugdomos bendrosios kompetencijos. Tai susiję ne tik su mokinių, bet ir su mokytojų kompetencijų stiprinimu. Kūrėjų ir mokytojų bendradarbiavimas praturtina tiek patį ugdomąjį procesą, tiek procese dalyvaujančius. Sėkmė patiriama tada, kai įvyksta įvairiapusė integracija: kūrėjo ir mokytojo žinių bei gebėjimų, įstaigų resursų ir tarpdalykinio ugdymo turinio.
Papildoma informacija
Savivaldybė | Klaipėdos m. sav. |
Kitos sąlygos | Nemokamas |
Nacionalinis | Ne |
Koordinatoriaus el. paštas | tomas.sniuksta@kpskc.lt |
Renginio vieta