DĖMESIO: Ši Švietimo portalo versija neatnaujinama nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. Nauja informacija pateikiama atnaujintame Švietimo portale.
hero

Mokinių įtraukusis ugdymas per universalų dizainą mokymuisi

Mokinių įtraukusis ugdymas per universalų dizainą mokymuisi

Kauno švietimo inovacijų centras
2024-09-17
Vytauto pr. 44, Kaunas
2024 m. rugsėjį įsigalios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimas ir įstatymo papildymas 45 straipsniu, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais. Todėl itin aktualu vis daugiau dėmesio skirti individualiems asmens poreikiams, vis sparčiau žengti įtraukties keliu, kuriame būtų skiriamas dėmesys specialiųjų ugdymo(si) poreikių mokiniams, kuriant įtraukias universalias aplinkas. Giliau suvokiant įtraukiojo ugdymo sąvoką mokykloms aktualu apmąstyti įtraukios kalbos sampratą, reaguojant į skirtumus, susijusius su lietuvių kalbos nemokėjimu ir/ar kalbos neišsivystymu. „Įtraukia kalba siekiama pripažinti įvairovę, perteikti pagarbą visiems žmonėms, atsižvelgti į skirtumus ir skatinti lygias galimybes“ (Linguistic Society of America, 2016). Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su individualizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Mokymų metu bus remiamasi universalaus dizaino mokymuisi (toliau – UDM) principais ir gairėmis, kurios sukurtos dr. D. Rose ir A. Meyer tam, kad visiems mokiniams būtų užtikrinti lygiateisiškumo, teisingumo, prieinamumo, pagarbos įvairovei principai ir kad įtrauki praktika taptų norma mokyklose. UDM prieigos kūrėjai skatina kurti aplinką, kuri nesegreguoja atskirų mokinių, o suteikia įvairias galimybes lanksčiai naudotis mokymo(si) medžiaga, ją įvairiais būdais pristatyti, sudaryti sąlygas mokiniams pademonstruoti tai, ko mokosi. 40 val. programa sudaryta iš 5 modulių po 8 val.: „Įtraukusis ugdymas: universalaus dizaino mokymuisi principų taikymas mokykloje“, „Ugdymo(si) aplinkos prieinamumas mokiniams, turintiems autizmo spektro sutrikimus“, „Mokymo(si) pagalba mokiniams, susiduriantiems su skaitymo, rašymo, matematikos, dėmesio ir aktyvumo iššūkiais“, „Įtraukiojo ugdymo organizavimas klasės lygmeniu“, „Įtraukios pamokos kūrimas pritaikant universalaus dizaino mokymuisi principus“. Programa skirta mokyklų vadovams, įvairių dalykų mokytojams, mokyklų bendruomenėms.
Papildoma informacija
Savivaldybė Kauno m. sav.
Kitos sąlygos Nemokamas
Nacionalinis Ne
Koordinatoriaus el. paštas ilona.teresiene@kaunosic.lt
Renginio vieta