Mokyklos erdvių keitimas, naudojant universalaus dizaino mokymuisi principus: teorija ir praktika
Mokyklos erdvių keitimas, naudojant universalaus dizaino mokymuisi principus: teorija ir praktika
Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centras
2024-10-07
Mokyklos g., Klaipėda
Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Geros mokyklos koncepcijoje suformuluota perėjimo nuo švietimo visiems prie švietimo kiekvienam, suasmeninto mokymosi nuostata. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai nurodo sudaryti palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose. Siekiant atliepti mokinių įvairovės klasėje poreikį, įtraukios mokyklos visiems kūrime svarbūs tampa universalaus dizaino mokymuisi principai. Mokyklos susiduria su įtraukties sunkumais ir iššūkiais: mokyklos aplinka tik dalinai pritaikyta skirtingus ugdymosi poreikius turintiems mokiniams, švietimo pagalbos specialistų trūkumas, nepakankamas mokytojų pasirengimas ir motyvacija ugdyti didelius ugdymosi poreikius turinčius mokinius, mokytojo padėjėjų stoka ir pan.
Ugdymo sėkmė didele dalimi priklauso ne tik nuo mokytojo gebėjimų tinkamai suplanuoti mokymosi proceso eigą, naudoti inovatyvius mokymo(si) būdus, kurti bebarjerę, palankią mokymuisi aplinką bei taikyti mokytis padedantį vertinimą, bet ir nuo tinkamai suplanuotų mokymosi erdvių. Erdvės, suprojektuotos remiantis universalaus dizaino principais, leidžia kurti saugų ir tvirtą, įtraukiantį ryšį tarp visų bendruomenės narių. Įtraukios universalios aplinkos yra pritaikytos skirtingų poreikių mokiniams, kurie yra ne segreguojami, o natūraliai įtraukiami į emocinius, socialinius, fizinius ir žinoma – mokymosi kontekstus. Tinkami aplinkos pritaikymo sprendimai leidžia mokytojams ugdymo procesą organizuoti aktyviai, šiuolaikiškai, panaudojant įvairius ugdymo ir ugdymosi būdus bei metodus.
Siekiant sėkmingo ugdymo įvairovėje itin svarbūs tampa bendradarbiavimo tinklai, įtraukios mokyklos plėtros praktikos dirbant komandoje, mokytojų profesionalumas, siekiant pagerinti mokinių asmeninę pažangą.
Mokymų programos turinys pritaikytas švietimo įstaigų vadovams, mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir yra skirtas didinti mokytojų profesionalumą, siekiant į ugdymosi procesą sėkmingai įtraukti skirtingų gebėjimų mokinius. Programa parengta orientuojantis ne tik į teorinį pagrindimą, bet ir į praktinę veiklą: gerosios praktikos pavyzdžių, rekomendacijų analizę, tai leidžia plėtoti praktinės veiklos įgūdžius bei profesines, asmenines kompetencijas. Taikomi mokymosi metodai, praktinių pavyzdžių analizė, rekomendacijos, diskusijos su kolegomis leis dalyviams gilinti savo žinias ir įgūdžius bei spręsti iškilusias problemas.
Susipažinus su teoriniais ir praktiniais universalaus dizaino mokymuisi principų pavyzdžiais, mokymų dalyviai galės analizuoti savo mokyklų mokymosi erdvių pritaikymo galimybes. Praktinių užsiėmimų metu bus siekiama, kad prie mokyklos erdvių kūrimo ir pritaikymo prisidėtų kaip galima didesnė bendruomenės dalis. Bus ieškoma būdų, kaip mokytojai gali keisti savo klasės aplinką, sudarant galimybę skirtingų gebėjimų turintiems mokiniams mokytis patogiau, aktyviau, bendraujant ir bendradarbiaujant. Dalyvių komandos sukurs pasirinktų erdvių pritaikymo strategiją bei suplanuos priemones strategijos įgyvendinimui.
Papildoma informacija
Savivaldybė | Klaipėdos m. sav. |
Kitos sąlygos | Nemokamas |
Nacionalinis | Ne |
Koordinatoriaus el. paštas | tomas.sniuksta@kpskc.lt |
Renginio vieta