DĖMESIO: Ši Švietimo portalo versija neatnaujinama nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. Nauja informacija pateikiama atnaujintame Švietimo portale.
hero

Švietimo pagalbos specialistų kompetencijų ugdymui

Švietimo pagalbos specialistų kompetencijų ugdymui

VšĮ Trakų švietimo centras
2024-08-21
Trakų g. 46, Trakai
Įtraukiojo ugdymo idėjos realizavimas reikalauja papildomų žmogiškųjų ir materialiųjų išteklių. Papildomų funkcijų priskyrimas ugdymo įstaigoje dirbantiems švietimo pagalbos specialistams nekompensuoja kokybiškam ugdymui reikalingų išteklių, nepakankamo išorinės pagalbos prieinamumo. Siekiant užtikrinti ugdymo įstaigos švietimo pagalbos specialistų psichoemocinio perdegimo prevenciją, tikslinga įgalinti pačius specialistus optimizuoti savo darbą: remtis naujomis žiniomis, taikyti veiksmingus metodus ir priemones. Ši programa yra parengta remiantis darbo Vaiko gerovės komisijoje ir pagalbos teikimo pažeistiems/pažeidžiamiems mokiniams bei jų šeimoms patirtimi, grindžiama mokslo bei praktikos sinteze ir biopsichosocialiniu požiūriu į žmogaus raidą bei elgesį. Programa sudaryta taip, kad dalyviai galėtų saugiai reflektuoti savo malonias ir nemalonias profesines patirtis, tobulintų prevencijos planavimo, organizavimo ir pagalbos teikimo bei dokumentavimo įgūdžius, gebėtų bendradarbiauti su visais švietimo bendruomenės nariais. Programa yra sudaryta iš 5 modulių po 8 ak. val., kiekvieną modulį sudaro teorinė ir praktinė dalys bei savarankiško darbo užduotis, atliekama dalyviui aktualiuose kontekstuose. Modulio „Biopsichosocialinis modelis ugdymo praktikoje“ teorinėje dalyje pristatomos neuromokslininkų ir kitų žmogaus elgseną tiriančių mokslų atstovų teorijos, aktualios praktiniam vaiko/mokinio, jo tėvų ar globėjų, kolegų elgesio supratimui. Atlikdami stebėjimo užduotis ir jų refleksijas bei analizuodami individualius praktikos atvejus, dalyviai išmoks atpažinti situacijos dalyvių elgesį nulemiantį mąstymą, reflektuos prevencijos ar intervencijos poreikį ir būdus. Modulis skirtas visiems švietimo pagalbos teikėjams. Modulio „Kompetencijų ugdymo praktika“ teorinėje dalyje analizuojama kompetencijos samprata, modulio praktinėje dalyje reflektuojama bendruomenės, jos grupių ar pavienių asmenų kompetencijų raiška praktikoje. Savarankiško darbo užduotis padės identifikuoti kompetencijų ugdymo prioritetus, taikyti veiksmingus kompetencijų raiškai metodus ar kompetencijų ugdymo pagalbos priemones. Modulis skirtas visiems švietimo pagalbos teikėjams. Modulis „Mąstymo technikos ir švietimo pagalba“ skirtas pristatyti bei išbandyti šalies ir užsienio praktikose taikomus metodus, įrankius ir priemones, įgalinančius efektyvius mąstymą ir komunikaciją standartinėse situacijose bei sprendžiant nestandartines problemas. Savarankiškas pasirinktų mąstymo metodų, įrankių ar priemonių taikymas praktikoje ir nuasmenintų individualių patirčių refleksijos grupėje sudarys prielaidas platesniam mąstymo technikų taikymo galimybių pažinimui bei metodinių klaidų prevencijai. Modulis skirtas visiems švietimo pagalbos teikėjams. Modulio „Įtraukus ugdymas ir mąstymo įvairovė“ teorinėje dalyje apžvelgiama įtraukaus ugdymo sąvoka žmogaus teisių kontekste ir praktikoje. Modulio praktinėje dalyje mokomasi parinkti mokinio mąstymo ypatumus atliepiančius metodus, priemones ar įrankius, tobulinami ugdančio grįžtamojo ryšio teikimo įgūdžiai. Savarankiško darbo metu parengiamos neurotipinių ir / ar neuroįvairių mokinių mąstymui pritaikytos užduotys, jų realizavimo praktikoje refleksijos aptariamos grupėje. Modulis skirtas visiems švietimo pagalbos teikėjams. Modulyje „Socialinio pedagogo užrašinė“ / „Psichologo užrašinė“ plėtojama dalyvių skaitmeninė kompetencija: išmokstama saugiai kaupti profesinę informaciją specializuotose kompiuterinėse programėlėse. Praktinėje dalyje mokomasi duomenų suvedimo ir ataskaitų formavimo, individualizuoti programėlę „Užrašinė“ pagal savo poreikius, apsaugoti duomenis slaptažodžiu. Teorinėje dalyje aptariami teisiniai asmens duomenų saugumo reikalavimai ir skaitmeninių duomenų saugojimo būdai. Modulis skirtas socialiniams pedagogams ir didelėse bendruomenėse dirbantiems psichologams. 1-4 moduliai gali būti įgyvendinami nuotoliniu-sinchroniniu, kontaktiniu ar mišriu būdais. Visuose moduliuose 2/3 laiko mokomasi grupėje, 1/3 laiko yra skirta dalyvio savarankiškam darbui. Savarankiškai atliekamos užduotys, kai dalyviai gali konsultuotis ir gauti reikalingą metodinį palaikymą iš lektorės, užtikrins mokymosi efektyvumą, o struktūruotos savarankiškų darbų refleksijos ir dalinimasis patirtimis su kitais grupės dalyviais skatins kolegišką bendradarbiavimą. Penktas modulis įgyvendinamas tik kontaktiniu būdu.
Papildoma informacija
Savivaldybė Trakų r. sav.
Kitos sąlygos Nemokamas
Nacionalinis Ne
Koordinatoriaus el. paštas centras.trakai@gmail.com
Renginio vieta