Psichoemocinių kompetencijų ugdymas pedagogo darbe
Psichoemocinių kompetencijų ugdymas pedagogo darbe
Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra
2024-09-26
Žirmūnų g. 1, Vilnius
Mokytojų stresą darbe sukelia nuolatiniai ugdymo sistemos pokyčiai, didžiulė atsakomybė, neapibrėžtos ir nuolat kintančios užduotys, nesubalansuotos mokinių ir mokytojų teisės bei pareigos. Todėl mokytojų ligos dėl su darbu susijusiu stresu, įskaitant onkologinius ir kardiologinius susirgimus, psichinius sutrikimus, – nevaldomos. Esant nuolatiniam nuovargiui, stresui, per tam tikrą laikotarpį organizmas pasidaro nebeatsparus ir tokiam darbuotojui anksčiau ar vėliau gresia perdegimo sindromas (Perminas, Raižienė, Leliugienė, Evers, Semmer, Betoret, Maslach). Neabejotinai, geras darbuotojas yra sveikas darbuotojas, todėl nediskutuotinai verta investuoti į mokytojų psichinę gerovę, siekiant geresnių mokymosi pasiekimų bei mokinių psichologinės sveikatos, reikia lygiagrečiai rūpintis ir pedagogų psichologine sveikata (Ozamiz-Etxebarria et al., 2021), nes mokinių savijauta ir akademiniai pasiekimai priklauso ir nuo pedagogų psichologinės būsenos (Harding et al., 2019; McLean, & Connor, 2015).
Mokymų tikslas – patobulinti profesinio atsparumo ir streso valdymo kompetenciją.
1. Susipažinti su streso ir įtampos samprata;
2. Įgyti žinių apie tinkamus ir netinkamus streso įveikimo būdus;
3. Išmokti atpažinti streso požymius ir taikyti streso valdymo įgūdžius;
4. Įgyti žinių, kaip mokiniams padėti valdyti egzaminų stresą;
5. Įgyti žinių apie pedagogo autoriteto formavimą;
6. Susipažinti su koučingo technikomis, kurios padeda asmeniniam pedagogo augimui.
Papildoma informacija
Savivaldybė | Vilniaus m. sav. |
Kitos sąlygos | Nemokamas |
Nacionalinis | Ne |
Koordinatoriaus el. paštas | ruta.orlauskiene@linesa.lt |
Renginio vieta