arrow_back Grįžti
Muzikos kalba – dar viena kalba, kuria galime susikalbėti
arrow_back Grįžti
Muzikos kalba – dar viena kalba, kuria galime susikalbėti
Muzika Valdo 2015-01-23
saint saens dramblys
C. Saint-saens dramblys
Šiais metais pirmą kartą mokau aštuntokus (turint omenyje, kad apskritai mokykloje dirbu antrus metus). Jie, lyginant su praeitų metų mano galvos skausmu mustangais devintokais, yra 4 kartus „įdomesni“ egzemplioriai. Maža to, jog, jaučiu, jie turi didelę baimę mokytojams (kas man asmeniškai nėra labai priimtina ir apie tai galbūt kitoje temoje), jie dar ir viso labo pradžiamoksliai muzikos istorijoje ir teorijoje.
Šiemet nagrinėjame muzikos kalbą – kaip, kas ir su kuo „valgoma“. Aiškinamės sąvokas (kas man atrodo labai svarbu) ir bandome muziką ne tik pajusti, bet ir suprasti. Kaip vieną iš pagrindinių argumentų atsakant į klausimą KODĖL REIKIA MOKYTIS MUZIKOS naudoju tą, jog muzikos kalba – tai dar viena kalba, kuria galime susikalbėti. Turiu pasakyti – veikia.
Muzikos kalba vadinu tai, į ką įgudęs muzikantas neatkreiptų dėmesio – dinamika, metras* (nes jis kai kuriems savaime suprantamas, o kai kuriems bandant atskirti sukelia ypatingų sunkumų), atlikėjai, jų diapazonas, tempas, faktūra ir muzikos charakteris.
Šie kalambūrai 8-okams iš pradžių buvo labai nepriimtini. Užtruko, kol išsiaiškinome sąvokas. Teko pasitelkti ir vaizdines ar, kitaip tariant, čiuopiamąsias priemones, aiškinant, pvz., tokį žodį kaip faktūra. „Sąskaita faktūra?“ – klausia viena mergaitė. „Ne – megztinis arba džemperis“ atsakau aš.
Taigi, išsiaiškinus visas sąvokas mąsčiau kaip čia tiems 8-okams viską pateikti priimtiniau, kaip juos paskatinti įsiklausyti ir išgirsti. Tad sudariau tokią lentelę, kuria vadovaujantis jie ypač dėmesingai stengėsi įvardinti ką girdi. Taip pat palikau erdvės interpretacijai ties skiltimi „charakteris“, kadangi dažnu atveju kiekvienam jis atrodė skirtingas.
Rekomenduoju išbandyti. Mano 8-okams labai patiko ir, pagaliau, susikalbame ??
Pateikiu 7, mano manymu, svarbiausius ir pirmą kartą susidūrusiam įmanomus atpažinti elementus. Manau, šis pratimas lavina gebėjimą įsiklausyti ir suteikia džiaugsmą atpažįstant.
*Skiltyje „Metras“ mokinių prašau įsiklausyti į pulsaciją (iš 3-jų ar 4-ių), o ne atspėti konkretų metrą (visgi veiksmas vyksta ne muzikos mokykloje).
Pateikiu variantus PDF ir DOC formatais
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
Muzikos kalba PDF ir Muzikos kalba DOC
Sėkmės išbandant!
arrow_back Grįžti