DĖMESIO: Ši Švietimo portalo versija neatnaujinama nuo 2023 m. gegužės 30 d. Nauja informacija pateikiama atnaujintame Švietimo portale.

Kokio tempo muzikos kūrinius parinkti devintokams?

arrow_back Grįžti

Kokio tempo muzikos kūrinius parinkti devintokams?

Muzika Valdo 2014-03-26

W. A. Mozart Sonata Nr. 11, I dalis W. A. Mozart Sonata Nr. 11, I dalis Kadangi devintokai – mano didysis galvos skausmas, nutariau pasidalinti šio amžiaus tarpsnio vaikams būdingais muzikavimo pomėgiais. Taigi, pradėdama dirbti mokykloje maniau, jog 15-16 metų vaikai mėgsta „taškytis“ būgnais, yra ypatingai aktyvūs ir nesuvaldomi. Na, tai, kaip mes juos matome išorėje, iš tiesų ir atitiktų šiuos apibūdinimus. Tačiau juk nežinome kas yra jų viduje. Pirmą pusmetį stengiausi parinkti greito tempo kūrinius, dainuoti juos užsienietiškai ir dar pridėti kūno perkusijos elementų. Užduotis buvo sunki ir nepasiteisino. Ypač berniukų grupėje (turiu galimybę dirbti atskirai su mergaičių ir berniukų grupėmis, tačiau apie tai kitame įraše). Tokio amžiaus vaikai, neturintys nieko bendro su muzika, nespėja greitai orientuotis jiems nepažįstamoje garsų sistemoje. IR TAI JUOS LABAI PYKDO. Todėl mergaitės, būdamos kiek iniciatyvesnės, atvedė mane prie atsakymo. Visi kūriniai, kuriuos joms leidau savarankiškai pasirinkti, pati dalyvaudama nematomos akompaniatorės statusu, buvo lėto arba vidutinio tempo, svajingi ir didžiąja dalimi populiariojo radijo eteryje skambantys kūriniai. Tai buvo nuoroda į šio amžiaus paaugliams būdingus tempo muzikuojant pasirinkimus. Vėliau ėmiau ir pati siūlyti panašaus tempo kūrinius, nesvarbu, kad jie neskambėjo radijuje ir apskritai buvo niekam negirdėti. Lėtas / vidutinis tempas šiuo atveju tapo pagrindiniu „kabliuku“. Išbandžiau tai ir berniukų grupėje. Ir, pagaliau, jau nebesu ta bjaurioji mokytoja, kuri nieko nesupranta ir apskritai yra kvaila. Suprasti paauglius labai sunku. Mes, suaugusieji, negalime sau leisti to daryti per apkerpėjusią asmeninę prizmę. Visuomet turime bandyti ieškoti kitų būdų juos sudominti ir gilintis į skirtingų amžiaus tarpsnių vaikams būdingus poreikius. Tai išties labai sunku. Bet įmanoma. Dabar savo pamokose galiu džiaugtis kiek didesne mokinių drausme, susikaupimu (ką sąlygoja ir dainuojamos muzikos tempas bei charakteris), gilesniu tarpusavio supratimu ir kiek paaugusiu pasitikėjimu savimi. Devintokai – labai jautrūs, žingeidūs ir atsargūs žmonės. Jie nemėgsta pernelyg didelės kontrolės (o kas ją mėgsta ?? ) ir yra linkę pirmieji rodyti iniciatyvą užmezgant ryšį su mokytoju. Todėl mokytojas savo ruožtu turėtų sudaryti visas sąlygas jiems šią iniciatyvą parodyti. Ta proga dalinuosi puikiu ir jautriu Dame Mitsouko Uchida muzikiniu viršutiniosios nuotraukos apipavidalinimu. Gero klausymosi ?? (Labai gali būti, jog klystu, todėl šiuos mano žodžius reikėtų priimti tik kaip asmeninio pobūdžio rekomendaciją. Tikėtina, jog kiekvienai 9-ai klasei muzika turi būti parenkama skirtingai. Tačiau apie tai sužinosiu tik kitais metais).

arrow_back Grįžti