Diena su nuotoliniu mokymu
Aš mokausi 2020-04-20

Pasiruošimas. Nors pirmadieniais neturiu pirmos pamokas, tačiau keliuosi 7.00. Kol šeimyna miega pasidarau kavos į termosinį puodelį, įsimetu ko užkąsti, nes žinau, kad po 9 valandos norėsiu valgyti. Į kuprinę įsimetu kompiuterį, pakrovėjus, porą vadovėlių ir užrašų knygą, interneto modemą, ausines. Lauke minusėlis, palengva žingsniuoju link mano kaimelyje esančios mokyklos, kurioje šiuo metu žmonių praktiškai nėra, kurie yra, dirba lauke. Mokykloje dirbu IT specialistu, todėl naudojuosi proga ramiai padirbėti, sėdint bibliotekoje, su savo geografijos dalyko pamokomis.
12-okai. 2, 3, 4 pamokos su 12-okais. Turiu dvi grupes mokinių. Per 30 mokinių planuoja laikyti geografijos egzaminą, todėl veiklos tikrai daug. Praėjusią savaitę sutarėme dėl skyriaus atsiskaitymo. Sakau jiems, brangieji, namų darbus atliekate puikiai (daro mano užduotis, fotografuoja ir prisega prie komentarų po įrašu uždaroje Facebook grupėje), bet turime pasitikrinti teorines žinias. Motyvuoju, jog pravartu atlikti apklausą ir pasižiūrėti ar suprato skyriaus tematiką.
Vakar sėdėjau beveik dvi valandas darydamas jiems 20 klausimų testą su google forms. Tikrinausi, net su chronometru, kiek laiko užimtų atsakinėjimas. Suplanavau skirti 15 minučių. Per tokį laiką tikrai įmanoma atsakyti į testinius klausimus ir gal dar minutėlė lieka mestelti akį į vadovėlį.
Pamokos pradžioje, uždaroje Facebook grupėje, parašau instruktažą. Viską paaiškinu ir po 5 minučių pasidalinu testo nuoroda. Laukiu. Pradeda eiti rezultatai. Matau, trys piliečiai, vienas po kito (sekundės intervalu), padaro darbą. Visi trys padarę vienodai klaidų. Kyla įtarimas. Pabandau pažiūrėti visų trijų atsakymus, viskas kaip ant delno, tos pačios klaidos pas visus tris. Pyktis ima todėl, kad tai 12-okai, besiruošiantys egzaminui ir sakyčiau visai neblogai besimokantys ir suprantantys geografiją, bet ne, reikėjo daryti visiems trims kartu. Dar porą mokinių vėluoja atsiųsti atsakymus. Nors po 15 minučių buvau uždaręs atsakymų pateikimą, vėl įjungiu, sulaukiu dviejų paklydėlių.
Pyktis niekur nedingsta. Greitai pasijungiu zoom.com ir pasikviečiu 12-okų grupę į video pamoką. Mano monologas ir daugiau nieko. Tas jų tylėjimas dar labiau erzina. Atsisveikinu. Laukiu kitos grupės ir galvoju, kodėl turėčiau mažinti jiems pažymius. Juk jie suaugę, 18-os metų jaunuoliai, vairuoja automobilius, važinėja paneles ir skutasi barzdas. Ar ką nors pakeis tas mano įrašytas vienetas? Prisijungiu prie elektroninio dienyno (maloniai nustembu dėl užsikrovimo), sukeliu visiems pažymius, trims piliečiams skiriu karmos taškų komentare. Su viena grupes užbaigiu.
Su antrąja 12-okų grupe veiksmas panašus. Visas algoritmas tas pats, tik jau aš kiek nurimęs ir susitaikęs, kad tai jų reikalas, nusirašo jie ar ne, padeda jiems kas nors ar ne. Mano, kaip mokytojo reikalas mokyti, aiškinti, pateikti užduotis, padėti jiems išsiaiškinti ar suprato informaciją, neturėčiau dirbti cerberiu. Apklausa praeina be problemų. Supažindinu su rezultatais, sukeliu pažymius į elektroninį dienyną.
Auklėtiniai. Turiu porą pamokų laisvų. Tikėjausi per jas pasiruošti rytdienai, tačiau tuo metu sulaukiu žinutės iš kolegės. Savo pamokoje pasigenda vienos mano auklėtinės. Rašau žinutę per messengery – nieko, skambinu – nieko. Jau kaip ir aiški priežastis, vis gi paskambinu tėvams. Tėvas sako, esame darbuose, greičiausiai bus pramigusi. Praeina kelios minutės ir iš savo miegančiosios gražuolės gaunu atsakymą, gal tiksliau patvirtinimą – pramiegojau…
Kava ir 12-okų miegas. Atsiverčiu pasižiūrėti 9-okų atliktus darbus. Puse klasės nesugebėjo atsakyti į klausimus raštu sąsiuviniuose ir nufotografavus man atsiųsti. Pradeda skaudėti galvą, matau, nieko gero nebus. Išsiplaunu puodelį ir einu pasitaisyti atsigerti ko nors šilto.
Supypsi telefonas, messengeryje randu dviejų piliečių (12-okų) beveik identiškas žinutes “Mokytojau, pramiegojau, kada galiu testą pasidaryti“. Praėjusią savaitę informavau per video pamokas apie atsiskaitymą, parašiau per elektroninį dienyną, skyriau atskirą įrašą šiai informacijai Facebook grupėje. Atrašau “tai miegok toliau, kam tu jaudinies dėl to, kas tau nerūpi…“.
Pasiruošimas 9-okų pamokai. Grįžtu su garuojančiu puodeliu. Prisėdu pasitikrinti 9-okų atsiųstus projektinius darbus. 4 mokiniai nieko nesiuntę ir nedarę. Dvi savaites skyriau darbui, dvi pamokas skyriau konsultuoti kaip daryti, su kuo daryti, kada padaryti ir t.t. Sukandu dantis, baigiu tikrinti visus darbus. Nuotaiką nors kažkiek pakelia tikrai neblogi mokinių darbai. Deja, bet klasėje kontrastai labai dideli. Pasidarau įvertinimų lentelę, surašau sukauptus taškus ir už projektinį darbą gautas taškų sumas, išvedu pažymius. Laikausi nuomonės, kad mokiniams reikia parodyti visą vertinimo kelią, kad po to nekiltų bereikalingų diskusijų ir abejonių dėl mokytojo vertinimo.
Pasiruošimas 11-okų pamokai. Toliau seka pasiruošimas 11-okų pamokai. Nors esu pasiplanavęs ką daryti, bet užduočių paruošimą pasilikau laisvai pamokai. Penktadienį supratau, kad negaliu duodi mokiniams rimtesnio atsiskaitymo. Reikia temai skirti dar vieną pamoką įsigilinimui. Verčiu geografijos egzamino užduotis, renku iliustracijas ir keliu užduotis į skaidres.
Dar nenusibodo skaityti? Orientacijai, visas šis veiksmas vyksta iki 12.30. Turėjau vilties pasiruošti rytojaus pamokoms, bet jau matau, kad tik susitvarkyčiau su šiandienos iššūkiais.
9-okų pamoka. Ateina laikas 9-okų pamokai. Greitai sukuriu per zoom.com meeting’ą (manau šiuo metu daugelis jau žinote kas tai yra), patvirtinu prisijungusius ir pradedame kalbėti. Šiek tiek moralo dėl praėjusios pamokos, nes vėl 9 mokiniai (iš 23) nesugebėjo atsakyti į 5 klausimus ir nufotografavus atsiųsti į Facebook grupę. Trumpai pristatau šiandieninę temą, nupasakoju užduotis ir įjungiu visas jiems reikalingas nuorodas. Parodau rezultatų lentelę. Klausimų praktiškai nėra, tik keletas mokinių patikina, kad buvo atsiuntę padarytą vieną iš pirmųjų užduočių, įvertintą taškais. Pažadu patikrinti dar kartą ir pataisyti pažymį. Atsisveikinu su visais ir prašau pasilikti vieną mokinį, kuris nėra atlikęs nė vienos užduoties.
“Tuoletas“. Susitikimo pradžioje, kai paklausiau, kas maišo atlikti užduotis, išgirdau “nespėjau“. Turėjau vilties susitikimo pabaigoje pasikalbėti individualiai. Visi išeina, lieka jis vienas. Kalbinu, kontakto jokio. Baigiasi meeting’o laikas. Rašau į messengery atskira žinute. Praėjus 10 minučių sulaukiu atsakymo į mano klausimą – “Nu“. Atsakau, kad ne su arkliu kalbasi ir paklausiu kodėl nedalyvavo pamokoje, atsakymas – “Buvau tuolete“. Ir šioje vietoje jau pradeda važiuoti stogas, parašau dar keletą pastabų, bet matau, kad iš pokalbio nieko nebus. Paprasčiausiai nebeturiu kantrybės, susakau, kad informuosiu auklėtoją, tėvus, mokyklos administraciją…
11-okų pamoka. Facebook grupėje įkeliu paruoštą pristatymą su užduotimis, paaiškinimais, terminais, vertinimu. Palaukiu komentarų. Susitikimo per zoom.com nedarau, nes tema tęsiasi toliau, reikalingas tik savarankiškas darbas.
Užverčiu kompiuterį. Įkvepiu. Susidedu visus daiktus ir nuleidęs galvą suku namų link… 14 valanda. Galva plyšta. Stengiuosi neimti telefono į rankas. Viskas, laikas šeimai.
Pasiruošimas rytojui. 21.30 atsiverčiu kompiuterį. Rytoj 4-rios pamokos. Dvi pamokos su 10-okais ir dvi su 11-okais. Bukai žiūriu į ekraną. Nėra jokių minčių. Bandau planuoti kaip sutrumpinti mokiniams temą, ko nereikėtų, ką jie galėtų tokio atlikti, kad nebūtų sunku ir neužimtų daug laiko. Vartau turimą medžiagą, peržvelgiu elektroninius vadovėlius. Su 11-okais turime kalbėtis nauja tema, pristatymą koreguoju, nes jis buvo pritaikytas pamokai klasėje. Dabar to tikrai neapimsime. Sunkiau sekasi su 10-okais, svarstau, gal tokį variantą imti, gal anokį, o jei jiems netiks ir t.t.
Pakeliu akis į laikrodį, jau 22.30. Dar turiu eiti sūnui paskaityti knygą prieš miegą. Vadinasi vėl po 00.00 nusigausiu į lovą…
arrow_back Grįžti