arrow_back Grįžti
Bausmė vietoj muzikos?
arrow_back Grįžti
Bausmė vietoj muzikos?
Muzika Valdo 2014-03-26
Kartais problemos sprendimo įkarštyje trūksta tokios kepurėlės :)
Kartais problemos sprendimo įkarštyje trūksta tokios kepurėlės ??
Šis pavadinimas matyt ir vėl nepilnai atitinka šio įrašo turinį, mat norint įnešti aiškumo trūktų vieno žodžio. Pilnai pavadinimas turėtų skambėti „Bausmė vietoj muzikos pamokos“, na bet kadangi esu muzikantė, visgi leidžiu sau rinktis skambesnį pavadinimą, kad jis ir ne visai tikslus.
Grįžtu prie temos. Vakar nutiko tokia situacija:
Pertraukos metu prie manęs priėjo mergaitė, dainuojanti mokyklos ansamblyje ir pranešė, jog repeticijoje dalyvauti negalės, nes Tarptautinę pabėgimo iš pamokų dieną (kovo 21-ąją) su klasiokais pabėgo iš pamokų. Klasės auklėtoja nutarė skirti bausmę – po pamokų tvarkyti mokyklos rūsį, nei vienam iš nusikaltėlių neleidžiant eiti į suplanuotus būrelius. Na o kadangi ruošiamės pavasario šventei ir vakar tebuvo likusios 4 repeticijos, nusprendžiau pasikalbėti su auklėtoja.
Muzikos mokytojai ko gero dažnai susiduria su situacija, kuomet aplinkiniai, nesvarbu, tai būtų vaikai ar suaugusieji, nesupranta muzikos naudos ir laiko šią discipliną antrarūšiu dalyku. Nesu tikra ar minėtoji auklėtoja taip pat laikosi tokios pozicijos, tačiau bijau jog mano „paranojoje“ gali būti ir dalelė tiesos.
Taigi, kaip supratote, su auklėtoja susitarti nepavyko. Suprantu ir ją. Ji savo poziciją motyvavo tuo, jog tarp nubaustųjų negali būti daugiau arba mažiau kaltų. Visi turi būti nubausti vienodai. Tačiau net ir pasiūlius paieškoti bausmių alternatyvų (juk galima buvo rasti kitų bausmių, kurias mokinė būtų atlikusi vėliau), mokytoja nesutiko. Buvau paklausta „ar tikrai taip reikia jai (mergaitei) ten (repeticijoje) dalyvauti?“. Ir paaiškinimas, jog ruošiamės pavasario švente ir tėra likusios 4 repeticijos, nepadėjo.
Kadangi nemėgstu konfliktuoti, įtampos neatlaikiau ir palikau viską kaip buvo nuspręsta be manęs. Tačiau mąstydama apie šią situaciją supratau, jog joje buvo svarbu ne pasiekti savo, o sugebėti išaiškinti klasės auklėtojai koks svarbus yra kiekvieno vaiko dalyvavimas repetuojant. Juk ne kiekvienas mokytojas supranta kaip vyksta muzikos teksto įsisavinimas, kad tam neužtenka formulės perpratimo, tam reikia nuolatinio praktikavimosi…
Ši situacija buvo pamoka, kurią, tikiuosi, gerai išmokau. Dabar žinau kaip kiekvieno mokinio dalyvavimo svarbą paaiškinčiau to nesuprantančiai mokytojai (nors tikiuosi, kad panaši situacija nepasikartos). Juk jei liepčiau nešioti dėžes mokiniui, besiruošiančiam pvz. fizikos olimpiadai iki jos likus trims dienoms, taip pat būčiau visiškai nesuprasta…
arrow_back Grįžti